Kirjautuneena KliniQ-ohjelmistoon voit halutessasi itse vaihtaa salasanasi Asiakaskortin Idealamppu-painikkeen alta klikkaamalla Vaihda salasana-painiketta.

 

Jollet pääse kirjautumaan KliniQ-ohjelmistoon, täytyy henkilön, jolla on määritelty oikeudet henkilöstönmuokkaukselle henkilörekisterissä, tehdä salasanan uusiminen.

 

Klikkaa Kalenteri-näkymässä Idealamppu-painiketta ja sieltä klikkaa Rekisterit ja raportit-painiketta.

 

 

Siirry Rekisterit-osioon ja klikkaa Henkilöstö-painiketta.

 

 

Valitse henkilöstöluettelosta henkilö, kenelle salasana halutaan uusia. Henkilökortilla Käyttäjätunnus-välilehdellä näkyvät henkilön Käyttäjätunnus, onko henkilö Aktiivinen ja Pin-koodi (HUOM! Pin-koodi ei ole sama kuin kirjautumissalasana). Klikkaa Aktiivinen kohdasta täppä pois päältä.

 

 

Ohjelma kysyy varmistuksen. Klikkaa Poista-painiketta.

 

 

Ohjelma ilmottaa, että käyttäjä on poistettu. Klikkaa Ok-painiketta.

 

 

Henkilökortilla, Käyttäjätunnus-välilehdellä Aktiivinen kohdassa ei ole nyt täppää. Muut tiedot ovat näkyvissä. Klikkaa Aktiivinen kohtaan täppä uudestaan.

 

 

Ohjelma kysyy varmistuksen luodaanko uusi kirjautumistunnus ja salasana vai ainoastaan aktivoidaanko henkilö. Klikkaa Luo tunnus-painiketta.

 

 

Jos käyttäjätunnus pidetään samana, klikkaa Ok.

 

 

Syötä haluttu salasana kenttiin ja klikkaa Ok-painiketta.

 

 

Klikkaa lopuksi Ok-painiketta. Tämän jälkeen henkilö pääsee kirjautumaan KliniQ-ohjelmaan.