Mikrobilääkekeräily
KliniQ:n uusimman version ohjelmistopäivitykset käynnistyvät viikolla 14. Tämän päivityksen myötä EU:n vaatiman mikrobilääkekeräilyn tiedot siirtyvät suoraan Ruokavirastolle KliniQ:ta käytettäessä.
HUOM! 1.4.2022 lähtien älkää enää syöttäkö mikrobilääketietoja käsin Ruokavirastolle. Vaikka päivitys ei olisi heti käytössänne, niin KliniQ lähettää tiedot takautuvasti 1.4.2022 alkaen. Jos huhtikuun alun jälkeen syöttää tietoja käsin Ruokavirastolle, tulevat mikrobilääketiedot tuplana KliniQ:n lähettäessä myös tiedot ohjelmoidusti järjestelmään. Tarkastattehan myös, että Henkilöstörekisteriin on syötetty Y-tunnus kaikille. Ilman Y-tunnusta mikrobilääkekeräilyn tiedot eivät siirry Ruokavirastolle. Rekisterit ja raportit -> Rekisterit -> Henkilöstö -> Y-tunnus näkyy listanäkymässä nimen perässä.
Patovet ja Solumo
Saman päivityksen yhteydessä tulevat käyttöönne rajapinnat Patovetiin ja Solumoon, jolloin lähetteet pystytään tekemään suoraan KliniQ:sta. Käyttäjätunnukset ja salasanat palveluihin pyydetään laboratorioilta ja määritellään ohjelmaan seuraavasti: Rekisterit ja raportit -> Rekisterit -> Klinikat tai ammatinharjoittajat/ virkasuhteessa olevat eläinlääkärit -> Henkilöstö.
Klinikkarekisterissä valitse Ulkoiset laboratoriot-välilehti ja määrittele tunnukset.
Henkilökortilla valitse Laboratoriot-välilehti ja määrittele tunnukset .
Röntgenkuvien lähetys Kennelliittoon
Samassa päivityksessä tulee myös uusin versio KliniQ:n PACS kuva-arkistosta, jossa voidaan kuvien siirtämisen lisäksi tehdä ja viimeistellä koko Kennelliiton lähete. Mikäli PACS ei ole vielä käytössänne ja olet kiinnostunut, niin ota yhteyttä TeraKuun tukeen.
Päivityksen varaaminen
Arkisin klo 8:00-16:00 välisenä aikana päivitykset tehdään veloituksetta. Selainkäyttöiset KliniQ-ohjelmistot pystytään päivittämään veloituksetta myös yöaikaan. Avaamme päivityksiä varten nettiajanvarauksen, joka löytyy osoitteesta http://paivitys.kliniq.fi Mikäli sopivaa aikaa ei löydy, voitte varata päivitysajan soittamalla tukinumeroomme 050 311 2006.
Päivityksen aikana KliniQ ei ole käytettävissä. Huomioittehan tämän päivitysajankohtaa varatessanne.
Jos päivityksen jälkeen tuntuu, että tarvitsette käyttökoulutusta, niin olkaa yhteydessä meihin sähköpostitse tuki@terakuu.fi